niedziela, 27 września 2015

#5 Guzek w piesi ?

Jejku....jak dawno mnie tutaj nie było ! Niestety spowodowane to było nie tyle lenistwem co serią bardzo przykrych wydarzeń, jednak nie o tym dzisiaj chciałam pisać. Braki chciałabym nadrobić żeby pamiętać jak to wszystko przebiegało, a przy okazji podzielić się z kimś tym co czuje.
Na początku ciąży przez przypadek znalazłam w piersi guzek. Piszę, że przez przypadek nie dlatego, że się nie badam, wręcz przeciwnie, jednak znalazłam go chyba podczas balsamowania ciała. Dodatkowo wyczułam, że w drugiej piersi mam powiększony węzeł. Trochę mnie to zaniepokoiło, ale wiedziałam, że nie ma jeszcze powodu do paniki. W ciągu kilku następnych dni umówiłam się na wizytę żeby wykonać badanie USG. To co zostało uwidocznione ma 3 mm i na chwilę obecną muszę z tym spokojnie żyć, chyba że zacznie się powiększać.

Mam nadzieję, że tak nie będzie, bo wtedy trzeba będzie to nakłóć. Trzeba być dobrej myśli, a może zniknie wraz z końcem ciąży.
Bardzo zachęcam każdą osobę do samobadania, nie potrzeba na to dużo czasu, a można bardzo szybko wykryć niepokojące zmiany w ciele. Samobadanie jest zazwyczaj kierowane do kobiet, a warto pamiętać, że mężczyźni również powinni się badać. W przypadku mężczyzn i kobiet niemiesiączkujących warto wybrać jeden dzień w miesiącu i poświeć na to chwilę, może to być dzień urodzin żeby łatwiej było zapamiętać. Kobiety które miesiączkują powinny się badać ok 3-4 dni po miesiączce żeby piersi nie były nabrzmiałe. Pamiętajmy, że nawet nastolatki mają takowe zmiany w piersiach wiec badajmy się regularnie i zachęćmy do tego córkę, mamę, babcie, ciocię
Pozdrawiam wszystkich cieplutko. ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz